TRICK OR TREAT – изживей Америка и нейните празници!
Вечерта на последния ден от октомври улиците на много страни по света (а вече и в България) се изпълват с всякакви страховити или приказни създания от всяка възраст. Къщи, магазини, ресторанти дори и офиси потъват в паяжини, по стените лазят паяци, от ъглите ни гледат черепи, а тиквени фенери проблясват с леко зловещи усмивки.
Обичан или отричан Хелоуин е поредният повод да се повеселим и да направим нещо по-шантаво и забавно в леко досадните есенни дни.
Обичан или отричан Хелоуин е поредният повод да се повеселим и да направим нещо по-шантаво и забавно в леко досадните есенни дни.
Хелоуин е смятан вероятно за един от най-американските празници и не напразно, защото въпреки, че се празнува в целия католически свят, американците го правят най-мащабно.
a
Ето няколко малко известни факта за Хелоуин, украсени със снимки от офисите на USIT COLOURS, които са готови за Treat or Trick day:
Празникът е с ирландски корени
Още от дълбока древност келтите са смятали, че на този ден духовете на починалите се връщат на земята и са им оставяли почерпки пред вратите си, за да ги омилостивят.
Пълнолуние
Въпреки, че пълната Луна неразривно свързана с представите ни за празника, всъщност това се случва много рядко в действителност. За последно Луната е била в пълната си фаза на 31 октомври през 1955 и 2001 година. Следващото пълнолуние на Хелоуин ще бъде през 2020 година.
41 милиона деца в САЩ годишно празнуват
Според статистическите данни пред 2013 година 41 милиона американски деца на възраст от 5 до 14 години са участвали в Trick or Treat.
Символите на празника не са избрани случайно
Черните котки, паяците и прилепите e смятано, че са свързани с т.наречените Wiccans или по-познати като Witches (вещици), което пък в превод от келтски означава „мъдри жени“.още от дълбока древност келтите са смятали, че на този ден духовете на починалите се връщат на земята и са им оставяли почерпки пред вратите си, за да ги омилостивят.
Вторият най-комерсиален празник в Америка
Хелоуин е вторият най-комерсиален американски празник след Коледа. Американската сладкарска продукция отчита продажби за около 2 милиарда долара през месец октомври, а средно американците харчат около 6 милиарда долара за лакомства, костюми и украси.
виж още истории
Моето приключение, наречено Америка
Моето приключение, наречено АмерикаИлина Каменова СофияЗащо Usit Моето приключение, наречено Америка, никога не би било същото без подкрепата и всеотдайността на Usit Colours. От самото начало бях убедена, а...
9 съвета за успешно онлайн интервю
Първи курс на бригада в САЩ
първи курс на бригада в сащ Марио желев ПловдивМарио е първи курс в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Лято 2020 беше неговият първи път на бригада в Америка. Виж какво сподели за преживяването си...
Бригада – направете го, защото си заслужава
бригада - направете го, защото си заслужава Магдалена Гичева РусеМагдалена учи специалност "Компютърни системи и технологии" в Русенски университет "Ангел Кънчев". Това лято тя е на своята трета поредна...